Reklamacja

Reklamacja jest to zwrot nabytych dóbr lub usług ze względu na niespełnione oczekiwania konsumenta. Reklamacja to inaczej zwrot towaru do sklepu w zamian otrzymując kwotę którą za dany produkt lub usługę zapłaciliśmy w trakcie jego kupna.

 

Ale nie tylko często w ramach reklamacji sklepy oferują wymianę uszkodzonej fabrycznie sztuki towaru na nową która nie zawiera wad bądź jeśli reklamacja dotyczy źle wykonanej usługi np. fryzjerskiej, gdzie np. podczas koloryzacji nie został uzyskany oczekiwany kolor włosów. W tej sytuacji fryzjer za zgodą klienta w ramach reklamacji może zobowiązać się do próby naprawy koloru bądź dekoloryzacji włosów. Reklamacja często nie jest również uznawana może być to uwzględnione w odgórnie ustalonej polityce sprzedażowej sklepu, w tej sytuacji klient powinien być tego świadomy w procesie kupna bądź reklamacja nie zostanie uznana gdy wada towaru jest spowodowana działaniem klienta. Innym czynnikiem dyskwalifikującym możliwość reklamacji jest np. nie dopilnowanie terminu do którego można zwrócić rzecz do sklepu bądź zgubienie paragonu co uniemożliwia udowodnienie pochodzenia danej rzeczy. Najczęściej o warunkach reklamacji konsument może dowiedzieć się zapoznając się z polityką danego sklepu.

Możesz również polubić…