Public relations – czym jest?

Public relations to działania firmy lub organizacji, które mają na celu jak najlepsze relacje z otoczeniem. Podstawowym celem public relations jest stwarzanie pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz poprzez przekazywanie informacji o firmie, jej produktach, akcjach charytatywnych. Ma to na celu wyrobienie u odbiorcy pozytywnych skojarzeń z daną firmą.

 

Dział PR zarządza również komunikacją wewnątrz firmy. Do działań public relations zaliczamy również współpracę z mediami ( kontakt z dziennikarzami z prasy, radia i telewizji), corporate identity (tworzenie tożsamości organizacji np. logo, znak graficzny, papier firmowy), lobbing (wspieranie różnorakich przedsięwzięć lokalnych i krajowych), zarządzanie sytuacją kryzysową ( są to działanie jakie prowadzi PR, gdy firma popadnie w tarapaty), wydawnictwa własne (foldery, ulotki wydane przez przedsiębiorstwo). Tak naprawdę dział public relations odpowiada za komunikację między firmą a jej klientami i otoczeniem. Dział ten stara się zwrócić zainteresowanie mediów i np. sponsorów, robi wszystko by o firmie było głośno w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Możesz również polubić…