1. Skip to navigation
  2. Skip to content
  3. Skip to sidebar



Ruszyła V edycja konkursu „Mama w pracy”!

Rozpoczęła się kolejna, piąta już edycja konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z dziennikiem Rzeczpospolita oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC.

Zgłoszenia można przesyłać do 29 lutego 2012 roku. Udział w konkursie jest bezpłatny, a uroczysta Gala wręczenia nagród odbędzie się w maju.
Celem kampanii społecznej – prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja od 2007 roku – jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie standardów zatrudniania kobiet.


Młode matki - wśród czynników umożliwiających im spokojny powrót do pracy po urlopie macierzyńskim - na pierwszym miejscu wymieniają wyrozumiałość pracodawcy. Coraz więcej polskich firm docenia zalety pracujących mam i stwarza im możliwość połączenia aktywności zawodowej z wychowaniem dziecka. Kobiety cenią sobie elastyczny czas pracy, pracę z domu czy na część etatu. Niestety, wciąż zdarza się się, że panie, które zachodzą w ciążę czy też wracają do pracy po urlopie macierzyńskim, spotykają się z brakiem zrozumienia ze strony pracodawcy.


Tegoroczna edycja konkursu rozpoczęła się 24 października, a przedsiębiorstwa chętne do wzięcia udziału mogą zgłaszać swój udział do 29 lutego 2012 roku. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest wypełnienie ankiet przez przynajmniej 15% zatrudnionych kobiet (min. 10 ankiet). Wyniki ankiet, wypełnionych anonimowo przez pracownice, zostaną zebrane w raport, który na zakończenie konkursu otrzyma każda z uczestniczących firm. Stanowi on informację zwrotną dla pracodawców, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.


„Obawy matek, które chcą powrócić do aktywności zawodowej po urodzeniu dziecka, nie są bezzasadne. Obecnie, podczas konfrontacji z rynkiem pracy, okazuje się, że gruntowne wykształcenie, doskonałe predyspozycje zawodowe nie są wystarczającym argumentem w przypadku zatrudnienia kobiety. Ważne jest, aby stworzyć młodym matkom warunki, które pozwolą pogodzić pracę zawodową z macierzyństwem” – ocenia Karolina Błaszczyk, koordynatorka projektu z Fundacji Świętego Mikołaja.


Plebiscyt „Mama w pracy” z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Kapituła V edycji konkursu pozostała bez zmian i przedstawia się następująco:
Iwona Sroka – Prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych;
Radosław Mleczko – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej;
Piotr Gabryel – zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”;
Mirosława Grabowska – socjolog, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego;
Paulina Smaszcz-Kurzajewska – dziennikarka;
Ks. Marcin Brzeziński z Caritas Polska;
Karolina Błaszczyk z Fundacji Świętego Mikołaja.
Honorowy patronat nad akcją został objęty przez:
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych,
Business Centre Club,
Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Patronatu medialnego udzielili:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS),
miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert),
serwis rekrutacyjny Pracuj.pl,
Radio PLUS - Miłego dnia!


Organizowany od 5 lat konkurs „Mama w pracy” promuje postawy prorodzinne i prokobiece w polityce kadrowej przedsiębiorstw. Adresowany jest do wszystkich firm, które angażują się w ideę równego statusu mężczyzn oraz kobiet na polu zawodowym. Organizatorzy chcą podkreślić, że kobiety łączące życie rodzinne z karierą zawodową są doskonale zorganizowanymi i lojalnymi pracownikami. Ponadto, organizacje wyróżnione jako przyjazne pracującym mamom, stają się pożądanym miejscem pracy i podnoszą wartość firmy. Do poprzednich edycji konkursu wpłynęły zgłoszenia od ponad 440 firm, których pracownice wypełniły łącznie17 052 ankiety.


„Sytuacja kobiet, które jednocześnie chcą być matkami i realizować się zawodowo powoli się zmienia. Jest jednak jeszcze wiele do zrobienia. W naszym konkursie chcemy przede wszystkim zwrócić uwagę na ten, aspekt życia każdej kobiety oraz przekonać pracodawców, że warto wprowadzać rozwiązania, które poprawią sytuację matek na rynku pracy. Mamy nadzieję, że kolejna edycja konkursu zgromadzi jeszcze więcej firm przyjaznych mamom. Zapraszamy wszystkie przedsiębiorstwa do udziału w konkursie” – dodaje koordynatorka.


Do IV edycji konkursu zgłosiło się 112 firmy, które przesłały 6429 ankiet.
Laureatem w kategorii „DUŻE FIRMY” została spółka:
Danone Sp. z o.o.
W grupie „ŚREDNIE FIRMY” najwyżej oceniono:
O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. z Lublina
Natomiast wśród „MAŁYCH FIRM” statuetka powędrowała do:
Centrum Edukacji „OSKAR” z Olsztyna
Ponadto, kapituła konkursu wyróżniła 27 firm, które wpierają kobiety łączące macierzyństwo z rozwojem zawodowym.


Płatny dodatkowy urlop po urodzeniu dziecka, możliwość ustalenia dogodnych godzin pracy lub częściowej pracy w domu, opieka medyczna, przedszkole w firmie – to tylko niektóre udogodnienia stosowane w nagrodzonych przedsiębiorstwach.


Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu można pobrać na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl/mamawpracy).


Informacje o Fundacji:
Fundacja Świętego Mikołaja od ponad jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze akcje organizacji to:
Grunt to rodzina – od 2004 roku Fundacja szerzy ideę rodzicielstwa zastępczego;


Solidarni – celem projektu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów i umiejętności;


Dzień Papieski – we współpracy z Fundacją „Dzieło Nowego Tysiąclecia” organizowane są kampanie Dnia Papieskiego;


Mama w pracy – celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy. W ramach projektu organizowany jest konkurs dla firm przyjaznych mamom;


1% – kampania związana ze zbiórką środków pochodzących z 1% podatku, które zostaną przekazane na statutowe cele Fundacji.
Fundacja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi, a w swojej pracy wykorzystuje techniki nowoczesnego zarządzania, marketingu oraz reklamy. Dotychczasowe dokonania Fundacji to:


31 ogólnopolskich kampanii społecznych;
35 mln zł zebranych na cele społeczne i charytatywne;
6 dużych raportów z badań sytuacji i problemów trzech grup społecznych: samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka i sytuacji mam w pracy;
53 badania dotyczące znajomości problemów społecznych, wizerunku organizacji pozarządowych i odbioru kampanii społecznych przez Polaków;
16 050 plakatów wielkoformatowych w największych miastach Polski promujących idee społeczne;
6800 spotów reklamowych wyemitowanych w radio i telewizji zachęcających do przekazania pieniędzy na cele charytatywne;
13 reportaży telewizyjnych na temat najważniejszych problemów społecznych występujących w Polsce;
kilkaset audycji i publikacji w prasie, telewizji, radio i w Internecie;
415 zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjnych dla blisko 1000 dzieci z rodzinnych domów dziecka z całej Polski;
35 konferencji, debat i pokazów filmowych;
45 szkoleń, wykładów i konsultacji dla organizacji pozarządowych przeprowadzonych przez przedstawicieli Fundacji;
ponad 350 wizyt dentystycznych dla kobiet przebywających w domach samotnej matki w Brwinowie i w Laskach.


Fundacja Świętego Mikołaja w 2005 roku otrzymała nagrodę Pro Publico Bono w kategorii ochrony zdrowia, pomocy społecznej i charytatywnej za najlepszą inicjatywę obywatelską. Rok później, została laureatem nagrody TOTUS przyznawanej przez Fundację Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. W 2008 roku Caritas Polska przyznał Fundacji nagrodę Ubi Caritas w kategorii Współpraca. W 2010 r. Fundacja otrzymała wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania za konkurs „Mama w pracy” i działalność na rzecz przełamywania stereotypów wobec pracujących matek oraz wprowadzania nowych standardów zatrudniania kobiet. W roku 2011 Fundacja otrzymała Europejską Nagrodę Obywatelską za utworzenie i rozwijanie programu stypendialnego „Solidarni”.
Fundacji Świętego Mikołaja można także pomóc wpłacając pieniądze na jej konto:


Volkswagen Bank Polska S.A. 64 2130 0004 2001 0299 9993 0001
Nr KRS 0000126602


Więcej na www.mikolaj.org.pl

 

Portal controlfind.pl oficjalnie wspiera konkurs „Mama w pracy" - zachęcamy firmy do udziału i do zwrócenia uwagi na warunki pracy kobiet.

Podobne artykuły

Komentarze



Nasi Partnerzy:

  • jak napisać cv
  • kariera
  • list motywacyjny wzór
  • praca ogłoszenia
  • program do rekrutacji
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • rozwój zawodowy
  • system do rekrutacji
  • system hrm
  • szukam pracy
  • Yourpoland.pl - Polskie Obywatelstwo, Polski Paszport
  • Portal mojebezrobocie.pl
  • Festiwal kawy
  • oferta pracy
  • praca oferty
  • e-rekrutacja

controlfind.pl - skuteczny system do rekrutacji

Rynek Główny 6 | 31-042 Kraków

e-mail: biuro@controlfind.pl | tel. 012 397 04 05

Dotacje na innowacje – Inwestujemy w waszą przyszłość